IKLAN | Jom Masuk Asasi KUIS


KUIS menerusi Pengajian Asasi menawarkan 5 Program di bawah Pusat Asasi KUIS. 
Ia adalah khusus untuk anak tempatan Bumiputera !

Istimewanya, KUIS memperuntukkan Tabung Biasiswa Rektor (TBR) untuk ditawarkan kepada semua pelajar yang layak menyertai program di Pusat Asasi. Tawaran TBR ini merangkumi tanggungan bayaran Yuran Pengajian Semester, Yuran Penempatan, dan Elaun RM500 setiap Semester !

Program yang ditawarkan ialah:

1. FA01 : Kursus Asas Pengajian Islam

Lulus SPM dengan mendapat 5 kredit termasuk kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Melayu, Pendidikan Syariah Islamiyyah /Pendidikan Al-Quran & Al-Sunnah, tidak termasuk Lukisan.

2. FA02 : Pengajian Asasi Pengurusan

Lulus SPM dengan mendapat 5 kredit tidak termasuk Lukisan.

3. FA03 : Pengajian Asas Teknologi Maklumat

Lulus SPM dengan mendapat 5 kredit dan lulus Bahasa Inggeris, tidak termasuk Lukisan.

4. FA04 : Pengajian Tahun Asasi Bahasa Arab

Lulus SPM dengan mendapat 5 kredit dan lulus Bahasa Arab tidak termasuk Lukisan.

5. FA05 : Pengajian Asas Komunikasi

Lulus SPM dengan mendapat 5 kredit tidak termasuk Lukisan.

Untuk Maklumat Lanjut, Klik:
http://www.kuis.edu.my/v2/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

PERSIS Penjana Mahasiswa Cemerlang.

Iklan Sosial dari:
Persatuan Mahasiswa Asasi KUIS

6 comments on "IKLAN | Jom Masuk Asasi KUIS"

  1. Assalamualaikum..saya dapat tawarn masuk asasi pengurusan,tapi saya masih belum buat kata putus untuk menerima atau tidak...sebelum saya menerima tawaran itu,bolehkah saya tahu selepas asasi pengurusan,boleh sambung degree apa??saya masih kurang faham tentang asasi di kuis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumussalam.. klu asasi pengurusan, biasanya bleh smbung degree pngurusan sumbet insan.. insyaAllah..

      Delete
  2. wah,banyak jugak kelebihan masuk asasi di kuis ni...
    pikir asasi di kuis ini tidak menaja apa2 elaun & biasiswa
    alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum .. betol ke syarat kelayakan asasi pengurusan n asasi teknologi maklumat Lulus SPM dengan mendapat 5 kredit termasuk BI tidak termasuk Lukisan..... kalo mcm tu sy dah layak r .... tpi asal sy dpt assasi komunikasi je ... tu je s dpt diploma n asasi komunikasi dpt len ok lgi bidang ni mcm sangat xkena je ..... sy nk blajar bidang agama kt kuis mk sy pon nk sangat sy belajar agama ... tpi sy x ambik b.arab spm .... nk tanye ... bole ke kalo sy ambik je asasi komunikasi ni lepastu sambil2 tu sy ambik intensif b.arab kemudian sambung ke degree pengajian islam ... ataupun ambik intensif b.arab sahaja dan kemudian terus mohon bidang pengajian islam di kuis .. tq

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum... saya nak tanya, kenapa permohonan online saya tak dapat dihantar ya? Adakah sebab saya pernah buat permohonan online tahun lepas dan saya dapat tawaran dalam asasi pengurusan tapi saya tak pergi atas sebab-sebab tertentu.

    ReplyDelete
  5. Slm, klu msuk asasi pengajian islam, bile degree 6ty, dpt ambik kos ap?

    ReplyDelete

Persatuan Mahasiswa Asasi KUIS Sesi 9 / 2013. Powered by Blogger.